Een typische bomenknuffelaar kan je me niet noemen. Ook al planten we met Go Forest bomen voor bedrijven en particulieren, toch geef ik eerlijk toe dat ik nog veel boomsoorten niet kan herkennen of benoemen. Dat hoeft ook niet. Want door op een frisse manier naar bomen te kijken, krijgen we meer gedaan. En daar draait het om.
Bomen planten kan iedereen. Net de verzorging is belangrijk! Met het onderhoud creëren we duurzame jobs. Daarom bieden we een totaalpakket aan: gronden vinden, boompjes planten en die dan blijven verzorgen. Zo gaan er ook minder boompjes verloren.
In warme landen geven bomen schaduw en dus verkoeling. En door ons te focussen op, onder andere, fruitbomen stimuleren we ook gezonde lokale oogsten. Bomen groeien misschien niet tot de hemel, maar de vele positieve effecten zorgen voor een stukje hemel op aarde.
Met mijn achtergrond van marketing en sales leg ik andere accenten. Goede bedoelingen alleen volstaan niet. Transparant werken en garanties geven staan centraal in ons verhaal. Elke boom die we planten krijgt een certificaat. Via een blockchain register en satellietbeelden kunnen onze klanten precies zien waar hun boom groeit. Dubbele verkoop van bomen is uitgesloten.
Philip Cracco, die een mentor voor me is geweest, stimuleerde me om een win-win model te bedenken voor bedrijven én planeet. We werken abonnement formules uit voor elk budget, bijvoorbeeld: voor 50 euro planten en onderhouden we maandelijks 20 bomen. Deze unieke manier van werken trekt veel klanten over de streep.
Ik wil mensen die geld schenken aan een goed doel de best mogelijke service geven. Onze klanten worden maximaal betrokken. Eigenlijk worden ze een beetje mede-ondernemers, ons verhaal wordt hun verhaal.
Volledig artikel bekijken op Belfius.